במרחבים בנויים, CMF מסייע לייצר את התחושה של המבקר בחלל – ומאפשר לחזק את הייעוד של המקום דרך תגובה רגשית מדויקת. הוא מתרגם ערכים מופשטים מהאסטרטגיה העיצובית של האדריכל לשפה קוהרנטית של צבעים, חומרים וגימורים המייצרים את חווית המבקר המתבקשת ואת הזהות המותגית של החלל או הבניין – בין אם זה משרד שמעודד פרודוקטיביות, חלל מסחרי שמעורר קנייה, או מוזיאון המבקש שהייה והתבוננות.
תהליך העבודה:
אסטרטגיה ומחקר
- הבנת הבריף האדריכלי והצרכים הפונקציונליים: ניתוח ייעוד החלל, קהל היעד, הקשרים תרבותיים, ומטרות רגשיות או התנהגותיות.
- מחקר מגמות, חומרים, הקשרים תרבותיים, מקומיים ואקלימיים: איתור מגמות עיצוביות רלוונטיות,
- חומרים חדשניים וגישות ליצירת חוויה תחושתית תואמת הקשר.
גיבוש שפת CMF למרחב
- פיתוח שפה תחושתית לחלל: תרגום הערכים המופשטים של החזון האדריכלי לפלטות צבעים, חומרים, פאטרנים, גימורים וטקסטורטת שיוצרות את האווירה הרצויה.
- בניית פלטות CMF לפי סוגי חללים / שימושים: יצירת הגדרות חומריות מדויקות לחללים ציבוריים, אזורי עבודה, אזורי שהייה, תנועה וכו'.
- עבודה עם ערכים תחושתיים מותאמים לייעוד: הגדרת החוויה הרצויה: תחושת ביטחון? השראה? זרימה? אינטימיות? פתיחות? פוקוס? יעילות?
יישום וליווי הפרויקט
- צירת לוחות השראה ולוחות חומרים (mood boards & material boards): המחשה פיזית ורעיונית של ההצעה החומרית, לשימוש בהצגות פנים ולתקשורת עם לקוחות וספקים
- גיבוש ערכת CMF ליישום בפועל: הגדרה של קונספטים, חומרים, צבעים, טקסטורות, מפרטים טכניים וספקים – בהתאמה לצרכים הנדסיים, תחזוקתיים ותקציביים.
- ליווי התהליך מול מעצבים, יזמים וספקים: ייעוץ והבטחת עקביות חזותית ותחושתית משלב התכנון ועד לביצוע בשטח.
לפרטים נוספים ויצירת קשר ליחצו כאן
|