משרד אדריכלים המתמחה בתכנון מגורים קיבל לידיו פרויקט יוצא דופן: תכנון מכולת בוטיק. כדי לרענן את הקונספט ואת תפיסת החומרים, הם ביקשו לקבל השראה וכיוונים חדשים – בצבעים, חומרים וגימורים. התהליך התמקד בהפיכת חוויית הקנייה מחוויה יומיומית ופרקטית למפגש מעורר השראה עם סיפור ומקום.

מטרות

הפרויקט נולד מתוך רצון לבדל את המכולת מהסביבה העירונית השגרתית, ולהפוך אותה למותג בפני עצמו. המטרה הייתה לנסח סיפור ייחודי – כזה שהלקוחות ירגישו בו מיד כשהם נכנסים. לא עוד “פיצוציה” שכונתית, אלא מקום שמעורר תחושה, מסקרן ומציע חוויה ייחודית שמבדלת אותו משאר החנויות באותו רחוב.

יעדים

נדרשתי לנסח קונספטים ברורים שיתורגמו לעולמות צבע, חומר וטקסטורה, וישמשו בסיס לעבודה האדריכלית. כל קונספט נועד להמחיש לא רק את הערכים של החנות אלא גם את החוויה שהלקוחות יחוו – בין אם דרך עיצוב החלל, בחירת החומרים או האווירה הכללית.

דרך העבודה

כמו בכל פרויקט חדש, התחלנו מהסיפור: מה אנחנו רוצים שהמכולת תספר למבקרים בה? מה מבדיל אותה מכל מכולת אחרת? אילו רגשות היא אמורה לעורר אצל הלקוחות?בהמשך, גיבשנו שני קונספטים מרכזיים – כל אחד עם נרטיב מובחן, שפה עיצובית וצבעונית משלו:

  • חיבור אל הטבע | סיפור שמדגיש את חומרי הגלם הטריים והאיכותיים שהמכולת מציעה. הקונספט שואב השראה משוק איכרים ומגישת farm to table, ומחבר בין מקור התוצרת לבין הדרך שבה היא מוצגת ללקוחות. הצבעוניות טבעית וחמה, החומרים אותנטיים, והאווירה מבטאת קרבה לאדמה ולמקור.
  • בראסרי | קונספט המדגיש חוויה ייחודית בתוך השגרה. הוא מבקש להעניק ללקוח תחושה של רגע מעוצב ושלם – החל מאופן סידור המדפים והחומרים, דרך התאורה והטקסטורות, ועד לפרטים הקטנים ביותר. זוהי חוויה המזכירה ביקור במסעדת בראסרי מוקפדת: הכל מדויק, אסתטי ונעים.

תוצרים

כל קונספט קיבל תיאור מפורט בליווי לוחות השראה ומפרטים שהציגו צבעים, חומרים, טקסטורות וצורות. התוצרים יצרו שפה ויזואלית סדורה ששימשה את האדריכלים בהמשך פיתוח התכנון.

תוצאות

העבודה יצרה בסיס יצירתי ומעורר השראה, שאִפשר למשרד האדריכלים לגשת לפרויקט מזווית רעננה. הרעיון הנבחר היה "חיבור אך הטבע". המכולת הפכה ממקום קנייה פונקציונלי בלבד לחלל עם סיפור וחוויה, כזו שמצליחה למשוך קהל בזכות האווירה שהיא יוצרת ולא רק בזכות המוצרים שהיא מוכרת.