במשך תשע שנים בין 2010-2019 הובלתי עבור חברת טמבור את השתתפותה בסדנאות הטרנדים השנתיות של Nova Paint Club. מדובר בפרויקט ייחודי שבו חברות צבע מכל העולם מתאגדות כדי לחזות את המגמות הצבעוניות הבאות, ולבנות תחזית שתשמש מעצבים, אדריכלים ותעשיות שונות.  בין החברות המשתתפות בסדנאות היו Color Hive, Unicas, CIN, Druckfarben, Sinteplast, Boero, Pintuco, Boysen, HMG.


מטרות

הפרויקט נולד מתוך צורך ברור: למצב את טמבור ואת שותפותיה כגורם מוביל וכסמכות בעולם הצבע. המטרה הייתה לייצר תחזית צבע משותפת, כזו שתוכל להתחרות בתחזיות הצבע של ענקיות בינלאומיות ושל חברת פנטון. תחזית זו לא רק מבדלת את טמבור אלא גם מעניקה לה לגיטימציה כמותג חדשני ועדכני שמציע השראה וכלים שימושיים לקהילת המעצבים.

יעדים

בכל שנה עבדנו על גיבוש תחזית טרנדים חדשה, המגדירה את פלטת הגוונים המובילים לשנים הבאות. התחזיות שימשו את טמבור בפיתוח מוצרים, במניפת הצבעים ובפעילויות מול אדריכלים ומעצבים – והפכו לכלי עבודה חיוני עבורם.

מדדי הצלחה

הצלחת הסדנאות נבחנה דרך שינוי התפיסה של קהל היעד. אדריכלים ומעצבים שדיווחו בסקרי שביעות רצון חוו את טמבור כמותג חדשני, עדכני, מעורר השראה וכזה שמעניק להם כלים מקצועיים אמיתיים. המדדים הראו שיפור עקבי משנה לשנה, ושיקפו את התרומה של עבודת הטרנדים למיצוב החברה.

דרך העבודה

העבודה התבצעה כחלק משיתוף פעולה בינלאומי רחב, בהובלת חברת הייעוץ Global Color Research. אחת לשנה התכנסנו ליומיים אינטנסיביים של דיונים, סיעורי מוחות ויצירה משותפת.ביום הראשון כל חברה הציגה את המגמות המקומיות שמעסיקות את השוק שלה – תופעות חברתיות, כלכליות ותרבותיות. מכלל ההצגות יצרנו לוחות השראה ראשוניים, מהם זיקקנו ארבעה־חמישה נושאים מרכזיים. סביב כל נושא עבדנו על גיבוש תמונות, טקסטורות, מילות מפתח ופלטת גוונים. ביום השני חזרנו אל הלוחות, בחנו אותם מחדש, תיקנו, דיקנו ולעיתים בנינו אותם מחדש מהיסוד.התהליך כולו היה דינמי ופתוח, כזה ששילב בין חקירה אנליטית לבין השראה יצירתית. בשלב האחרון יצרנו התאמות מקומיות – למשל עבור השוק הישראלי, הקפדנו להוסיף גוונים לבנים וניטרליים לצד צבעי דגש, כדי להפוך את הפלטה לרלוונטית לשימושים שונים.

תוצרים

בסיומו של כל פרויקט נולדה מניפת צבעים שנתית, קטלוג מקיף שהציג את הטרנדים הצבעוניים הצפויים. הקטלוג שימש כבסיס להשראה וככלי עבודה מעשי לאדריכלים, מעצבים ולקוחות מקצועיים.

תוצאות

לאורך השנים נרשם שיפור עקבי במדדי שביעות הרצון של אדריכלים ומעצבים כלפי טמבור. הם תפסו את החברה כחדשנית, עדכנית ומעוררת השראה – ובעיקר כמי שמספקת להם כלים שימושיים ליצירה ולעבודה. התחזיות הצבעוניות הפכו לסימן היכר של טמבור ולבסיס לפעילות מיתוגית ושיווקית.